Изпълнители от Хасковско ще се представят на събора в Копривщица
Групи и индивидуални изпълнители от община Хасково ще участват на 12-ия Национален събор на народното творчество в Копривщица от 5 до 7 август, съобщават от кметството.
Те бяха участници в Националния събор „Китна Тракия пее и танцува“ на Кенана в Хасково през май. Представителите от общината са определени за участие на събора в Копривщица от представителя на Института по етнология и фолклористика към БАН главен асистент д-р Радка Братанова.
Представителите от община Хасково на националния събор в Копривщица:
1. Музикална школа по народно пеене към Младежки център – Хасково. Школата ще се представи с двама участници – Николета Жулиянова, с изпълнения „Доюерьо, мое майчина“ и „Калинчице, девойчице“ и Жулияна Георгиева с песните „Малка мома цвете брала“ и „Заспала е малка мома“. Ръководител – Елена Беделева.
2. Певческа група за автентичен фолклор „Войводска китка“ от с. Войводово, община Хасково, НЧ „Отец Паисий -1925“. Ръководител на групата – Светлана Севова. Групата ще се представи с песните – „Кажи ми любе, обади“ и „А бре, момче“.
3. Група за автентичен фолклор от с. Конуш, община Хасково, НЧ „Пробуда – 1925“, с ръководител Петя Господинова. Изпълнения: „Излезни, мамо, погледни“ и „Снощи отидох, мале, на горното кладенче“.
4. Женска вокална група за автентичен фолклор от с. Въгларово, община Хасково, НЧ „Светлина-1926“, с ръководител Милена Мерджанова. Те ще изпълнят: „У Радини огън гори“ и „Зълва буля дума“.
5. Теодор Янев от Хасково – индивидуален изпълнител на гайда. Той ще се представи с „Бавна мелодия“ и „Право хоро“.
6. Мартин Башовот Хасково – индивидуален изпълнител на гайда. Той се изпълни – „Право хоро“
7. Анастасия Пилеваот Хасково – индивидуален изпълнител, певец. Тя ще се представи с „Провикнал се Стоян“ и „Стояновата стара майчица“.
8. Пенсионерски клуб „Пандо Ванчев“ с. Узунджово, община Хасково, с участието на индивидуален изпълнител Анастасия Георгиева – пеене. Те ще се представят с „Мъри Тудоро, назлън, Тудорке“ и „Радо ле, Радке ле“.